راهنمایی جامع برای استفاده از مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل

مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل

راهنمایی جامع برای مشاوره تلفنی حقوقی با وکیل که هرکس باید قبل از مشاوره ، حتما بداند:

مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل

خلاصه:

در این مقاله می خوانید که چه مواردی را باید رعایت نمود  که بتوانیم استفاده هرچه بهتر از مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل داشته باشیم با دانستن این نکات مشاوره حقوقی پر بار تری را خواهیم داشت.

1.تعیین نیازهای حقوقی خود برای مشاوره حقوقی تلفنی :

قبل از هر چیز، نیازهای حقوقی خود را با دقت مشخص کنید. بررسی کنید که مسائل شما در زمینه‌های خانوادگی، مالی، کیفری ، قرارداد ها ، تجارت یا در چه حوزه‌های دیگر قرار دارد. اطمینان حاصل کنید که به موضوعات دقیقی که نیاز به مشاوره دارید، پرداخته شود.

بعضی از مسائل و مشکلات  که در روابط میان فردی افراد وجود دارد مشکلات روانشناسی است که گاها مراجعین به اشتباه از وکیل مشاوره ی روانشناسی طلب می کنند لذا قبل از طرح سوال خود باید به این نکته توجه کنید که آیا اساسا این مشکل و مسئله من به حوزه و تخصص یک وکیل مرتبط است یا خیر . برای هر سوال باید به متخصص آن حوزه مراجعه نمود.

2.انتخاب وکیل:

در گام دوم برای استفاده از مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل ، بررسی این نکته است که به چه وکیلی برای مشاوره حقوقی مراجعه نمایم .انتخاب وکیلی با تخصص در زمینه مسئله شما بسیار حائز اهمیت است. تحقیق کنید و اطمینان حاصل کنید که وکیل مورد نظر مجوز لازم و تجربه کافی را در حوزه مشاوره شما داراست و اساسا ایشان وکیل هستند یا خیر . می توانید با وارد کردن اسم و فامیل وکیل مورد نظر در سایت های کانون وکلا یا مرکز مشاوران قوه قضاییه از این امر اطمینان حاصل کنید.

3.تماس تلفنی اولیه:

پس از پیدا کردن وکیل مورد نظر برای مشاوره حقوقی خود با با دفتر وکیل تماس بگیرید و یک جلسه تلفنی اولیه را ترتیب دهید. ممکن است وکیل در وب سایت خود راه های اخذ مشاوره حقوقی برای افراد را ذکر نموده باشد ممکن این از طریق شماره تلفن وکیل یا پر کردن فرم درخواست مشاوره و یا ارتباط با وکیل در شبکه های اجتماعی نظیر واتساپ یا تلگرام باشد . در  تماس با وکیل ، مسائل اساسی و کلی  خود را مطرح کنید و بپرسید آیا وکیل قصد و توانایی حل مشکل شما را دارد و می تواند به شما در این زمینه راهنمایی نماید یا خیر.

4.پرسش در مورد هزینه‌ها مشاوره حقوقی تلفنی:

از وکیل بپرسید که هزینه‌های مشاوره تلفنی چقدر است و آیا هزینه‌های اضافی مثل هزینه‌های دفتری یا تحقیقات جداگانه در نظر گرفته شده‌اند یا خیر. البته غالبا برای درخواست مشاوره هزینه مشاوره حقوقی با وکیل در وب سایت درج شده که پس از پرداخت آن توسط مراجع نحوه ی ارتباط با وکیل در زمان مخصوص به خود به شما گفته خواهد شد .

راهنمایی جامع برای مشاوره تلفنی حقوقی

5.آماده‌سازی اسناد برای مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل:

تمام اسناد و مدارک مرتبط با مسئله خود را جمع آوری کنید. این شامل قراردادها، نامه‌ها، شواهد، و سند‌های دیگر است. این اطلاعات وکیل را در درک بهتر مسئله شما یاری می‌کند شاید لازم باشد برای بررسی دقیقتر و کاملتر اسناد و مدارک قبل از جلسه مشاوره برای وکیل ارسال شود تا وکیل با اطلاعات کاملتری بتواند مشاوره حقوقی دقیقتری ارایه شود و ما نیز همین کار را پیشنهاد می دهیم.

6.تدوین سوالات:

سوالات خود را به دقت تدوین کنید. این سوالات ممکن است در مورد راه‌حل‌ها، زمان لازم برای حل مسئله، و نحوه پیگیری اطلاعات باشند. از مسائل حاشیه ای که ربطی به پرونده ندارد و تنها باعث خستگی شما و وکیل مقابل خواهد شد پرهیز کنید و سعی کنید تا جایی که امکان دارد پر حرفی نکنید و مستقیم با ذکر موارد مهم در سوال حقوقی خود به اصل مطلب اشاره نمایید .

7.جلسه تلفنی با وکیل:

در جلسه تلفنی، مسئله خود را به طور کامل و دقیق توضیح دهید. به سوالات وکیل با دقت پاسخ دهید و از ایشان بخواهید هر گونه جزئیات بیشتری که نیاز دارند، بگویند. کاهی مسئله حقوقی نیاز به بررسی بیشتری توسط وکیل دارداگر سوال و مسئله شما ابعاد پیچیده تری داشت به وکیل اجازه دهید که با بررسی تمامی جوانب با اختصاص زمان بیشتر به سوالات شما پاسخگو باشند .

از آنجایی که دنیای حقوق دنیای تضارب آرا  و تحلیل و استدلال های متفاوتی است ممکن است در یک موضوع واحد وکلا نظرهای متفاوتی داشته باشند لذا این استدلال های متفاوت ممکن است به پاسخ های متفاوتی منتهی شود به همین خاطر اختلاف نظر در مسائل حقوقی تا حدودی زیاد است شما با توجه به شناختی که از وکیل خودتان دارید قطعا  بهتر  و شایسته است که به وکیل خود اعتماد و اطمینان صد در صد داشته باشید.

راهنمایی جامع برای مشاوره تلفنی حقوقی

8.تعهد به صداقت و تعاون با وکیل :

اگر تصمیم به همکاری با وکیل گرفتید، به تعهد به تعاون با ایشان فکر کنید. اطلاعات مربوطه را با دقت ارائه دهید و از توجه وکیل به جزئیات اطمینان حاصل کنید. و همراه سعی کنید با وکیل خود صادق باشید و تمامی جوانب را به وکیل خود ارایه دهید هر چند آن به ضرر شما باشد وکیل می بایست با اطلاعات کامل موکل را دارا باشد که بتواند بهترین راهنمایی و مشاوره حقوقی را داشته باشد

9.پیگیری:

پس از جلسه تلفنی، ممکن است وکیل اطلاعات بیشتری نیاز داشته باشد. پیگیری اطلاعات اضافی را فراموش نکنید و در این رابطه به وکیل اعتماد کامل داشته باشید و منتظر بمانید تا وکیل با بررسی جوانب کار به پرسش شما به بهترین شکل پاسخگو باشد شاید لازم باشد بعد از مشاوره خود با ایجاد هر تغییر یا توسعه‌ای که در مورد مسئله شما رخ دهد، به وکیل اطلاع دهید.

10.تعیین جلسات آینده:

اگر نیاز به جلسات تلفنی بیشتری دارید، آنها را برنامه‌ریزی کنید و اطلاعات لازم را به وکیل ارائه دهید.

با انجام این مراحل، ارتباط موثر با وکیل شما را بهبود داده و بهترین نتیجه ممکن را از مشاوره حقوقی تلفنی خواهید گرفت.

نتیجه گیری :

گاهی بدون آمادگی و دانستن نکاتی نمی توانیم بهتریم نتیجه را از مشاوره خود داشته باشیم در این مقاله به صورت کلی یک راهنمایی جامع برای استفاده از مشاوره حقوقی تلفنی ارائه شد که  با دانستن و رعایت آنها می توان مشاوره حقوقی بهتری با وکیل داشت.

 

خواندن مقالات زیر توصیه می شود:

8 نکته مهم در مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل

مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل چه تاثیر مثبتی در جامعه خواهد داشت ؟

Facebook
Twitter
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *