نمونه شکواییه در رابطه قتل عمد

نمونه شکواییه قتل عمدی

در این نوشتار، ما به بررسی شکواییه در رابطه با قتل عمد می‌پردازیم.

قتل، یکی از جرایمی است که به شدت توجه اجتماعی را به خود جلب کرده و باعث تنش و اضطراب در جوامع می‌شود. با توجه به نوع ارتکاب و قصد فرد متهم، این جرم به دو دسته تقسیم می‌شود. جرم قتل غیر عمد، در آن فرد متهم قصد کشتن دیگری را ندارد. اما دیگر نوع جرم قتل، قتل عمد است که در آن فرد متهم قصد و اراده انجام این عمل را دارد. این جرم دارای مجازات شدیدی است و افرادی که قربانی شده‌اند یا افرادی که به عنوان نزدیکان وی می‌توانند از این جرم شکایت کنند، می‌توانند با ارائه شکواییه قتل عمد، به مراجع قضایی مراجعه کنند. در این نوشتار، ما به بررسی شکواییه در رابطه با قتل عمد می‌پردازیم.

فرم شکواییه در رابطه با قتل عمد

در ذیل نمونه فرم شکواییه ای که در رابطه قتل عمد باید به مرجع قضایی ارائه شود را قرار داده ایم :

بیشتر بخوانید: انواع قتل

 

نحوه نگارش و تنظیم شکواییه در رابطه قتل عمد

به ریاست محترم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ….

با سلام،

احتراماً، اینجانب …….. فرزند …….. ساکن ……..، از  آقای/خانم …….. فرزند ………. ساکن، اینجانب شاکی می‌باشم. اینجانب از اینکه با آگاهی از بیماری قلبی پدرم، نامبرده اقدام به هل دادن او کرده و پدرم به دلیل افتادن بر روی جدول کنار خیابان، جان خود را از دست داده است، اظهار دلسوزی می‌نمایم.

لذا، از دادستان محترم خواستار تعقیب و مجازات کیفری متهم مذکور به‌طور مطابق با بند ت ماده 289 قانون مجازات اسلامی می‌شوم.

با احترام، [امضا]

 

نمونه شکواییه قتل عمدی

 بیشتر بخوانید : قصاص زن باردار

نمونه شکواییه دوم قتل عمدی

ریاست محترم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ….

با سلام

اینجانب ….. از آقای … شکایت دارم . ایشان در تاریخ …. در اثر سانحه ی رانندگی که در خیابان …. اتفاق افتاد با پدرم درگیر شدند و با یک چوب دستی که همراه خود داشتند محکم به سر پدرم زدند که متاسفانه پدر اینجانب در جا در صحنه جرم جان باختند لذا از دادستان محترم تقاضی تعقیب و مجازات متهم را به قتل عمدی پدرم استدعا دارم.

با تشکر

بیشتر بخوانید : موارد سقوط قصاص 

 

سخن آخر

با مشاوره حقوقی تلفنی، اکنون به سرعت و با راحتی مسائل حقوقی خود را می توانید  حل کنید اگر در خصوص قتل و نحوه ی نگارش شکواییه قتل عمدی سوالی دارید،  برای تعیین وقت مشاوره حقوقی خود می توانید وارد وب سایت  گروه حقوقی فرشاد قاسمی شوید و مشاوره حقوقی و تلفنی و آنلاین دریافت نمایید

با ما  در ارتباط باشید  و از تجربه مشاوره حقوقی تلفنی با متخصصان ما بهره‌مند شوید!

Facebook
Twitter
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *